16:56 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سود ۸۵ میلیارد تومانی هلدینگ سلولزی و تاپیکو از عرضه اولیه "چخزر"

1399/09/11 10:05

سود ۸۵ میلیارد تومانی هلدینگ سلولزی و تاپیکو از عرضه اولیه "چخزر"

نماد برتر- شرکت چوب خزر کاسپین که آماده واگذاری ۱۷.۵ درصدی سهام در چهارشنبه هفته جاری شده در روز عرضه اولیه، ۸۵ میلیارد تومان سود حاصل از فروش سهام نصیب هلدینگ سلولزی و تاپیکو خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، با گذشت بیش از دو ماه از آخرین عرضه اولیه بازار سهام درحالی مقرر شده چهارشنبه هفته جاری 17.5 درصد سهام شرکت چوب خزر کاسپین در بازار دوم فرابورس با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی 20 سهم با دامنه قیمت 2400 تا 2500 تومانی هر سهم به عموم واگذار شود که آخرین وضعیت مالی این شرکت 20 میلیارد تومانی بررسی شد.


 


براین اساس، بهای تمام شده "چخزر" در پرتفوی هلدینگ سلولزی، 794 ریال برای هر سهم است که با توجه به سهم 99.9 درصدی در این شرکت بالغ بر 85 میلیارد تومان سود حاصل از فروش سهام در روز عرضه اولیه نصیب هلدینگ سلولزی و تاپیکو خواهد شد. همچنین بطور متوسط 10 ریال به ازای هر سهم به EPS تاپیکو اضافه خواهد شد.


 


شرکت چوب خزر کاسپین به عنوان اولین تولید کننده MDF در ایران با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌های کشورهای مطرح در امر فرآورده‌های چوبی از نیمه دوم سال 83 آغاز بکار کرد. ظرفیت اسمی کارخانه در ابتدا روزی 100 مترمکعب بود اما با بهره‌گیری از دانش، تخصص و تلاش مهندسین و کادر فنی اکنون ظرفیت تولید به 56 هزار متر مکعب افزایش یافته است.


 


در آبان سال گذشته با ادغام شرکت فیبر بابلسر در "چخزر"، دامنه تولید محصولات از MDF روکش شده فراتر رفته و اکنون تولید انواع محصولات چوب شامل پارکت، صفحه کابینت، انواع ورق، فوم PVC و... را در سبد محصولات دارد.


 


طبق صورت‌های مالی حسابرسی شده نیمه نخست سال جاری، چوب خزرکاسپین بیش از 17 میلیارد تومان سود خالص بدست آورده و جمع فروش محصولات را به بیش از 103 میلیارد تومان افزایش داده است.